כתיבה שיווקית היא אחד מההיבטים החשובים בכל מהלך שיווקי, וכמובן שגם בכל הנוגע לאתרי אינטרנט. הדיוק בטקסטים, כמו גם היכולת לפנות לקהל היעד עם איזון עדין בין "הכאב לפתרון", הם אלה אשר הופכים מילים למנוע צמיחה.
איך עושים את זה נכון? איך מייצרים כתיבה שיווקית שגורמת למילים להתנהג כמו מחלקת שיווק און-ליין? הנה כמה טיפים שכדאי ליישם. טיפים שמבוססים על ניסיון שנצבר בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט מזה למעלה מ-15 שנה.
לפני שאתם מתחילים לשבת ולכתוב את הטקסט, כדאי להתניע כתיבה שיווקית עם תשובות לשאלה "מה הלקוח רוצה?". אנחנו אומרים תשובות ברבים, ולא תשובה ביחיד, ולא בכדי.
ראשית, לכל עסק יש כמה סוגים של לקוחות שכל אחד מהם מחפש משהו אחר. שנית, לעתים קרובות גם לאותו הלקוח יכולים להיות צרכים אחרים לחלוטין בשני מצבים שונים.
נסביר דרך דוגמה. נניח למשל שאנחנו מתכננים כתיבה שיווקית לעסק שמציע שירותי הובלה. ברור שיש הבדל מהותי בין לקוח פרטי שרוצה חברת הובלות לדירה ללקוח מסחרי שמחפש מענה של הובלת מוצרים לחנויות.
כתיבה שיווקית ללקוחות הפרטיים תתמקד בנושאים שמעניינים את קהל הזה באופן ספציפי. למשל, זמינות לעבודה בערב או בסופ"ש, שירותי אריזה, שירותי פירוק והרכבה של ארונות וריהוט וכדומה. מנגד, כתיבה שיווקית לאותה החברה אבל ללקוח המסחרי שמוביל מוצרים לחנויות, תעסוק בהיבטים אחרים כמו קווי חלוקה בפריסה ארצית, זמינות לעבודה שוטפת, עובדים מיומנים שידאגו לשמור על המוצרים ללא פגע וכדומה.
זכרו את הכלל הבא – ככל שיהיו באתר של החברה יותר תכנים שפונים באופן ממוקד ליותר לקוחות, כך הסיכויים לייצר עסקאות גדלים בהתאמה.
אין צורך להכביר במילים אודות המשמעות הגדולה שמאחורי כתיבה שיווקית שתהיה נקייה לחלוטין משגיאות כתיב. גם העסק שמציע את השירות הטוב ביותר, ושיש לו את הניסיון הכי גדול מכל המתחרים שלו, עלול "ליפול" בגלל טקסטים עם טעויות כתיב.
הלקוחות, ולא משנה אם הם מתוחכמים או פשוטים, מזהים בקלות את הטעויות האלה. אלו טעויות שיוצרות התנגדות ושיכולות להוביל את המתעניין ישר לזרועותיו של המתחרה.
הגימור של הטקסטים השיווקיים לא מסתיים בשגיאות כתיב בלבד. הלקוחות יכולים להתגלות כרגישים מאד גם לתחביר ודקדוק. מחקרים בתחום מראים באופן ברור שלקוחות מכל סוג מזהים טעויות הגהה.
זכרו את הכלל הבא – כשאתם מזמינים כתיבה שיווקית וכמובן שאם אתם כותבים בעצמכם, יש לנקוט במדיניות של אפס סובלנות לשגיאות כתיב, טעויות הקלדה ופספוסי תחביר. מומלץ לקרוא את הטקסט מספר רב של פעמים ולהקפיד על קלה כחמורה. שלמות נמצאת בפרטים הקטנים.
קצר וקולע או ארוך וצולע? זהו אולי אחד מהטיפים המוצלחים בכל הנוגע למשימות של כתיבה שיווקית. פחות זה יותר. less is more.
קראו את הטקסט מספר פעמים ובדקו שאתם לא חוזרים על עצמכם. אנחנו חיים בעידן דיגיטלי מהיר ודינאמי. במיוחד ככל שמדובר על כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט.
תכנים קצרים יכולים להיות הרבה יותר אפקטיביים מטקסטים עייפים וארוכים. הניסיון מלמד שגולשים שמגיעים לעמודי תוכן ארוכים עלולים לנטוש את העמוד רק בגלל היקף המלל הרב. השתדלו לעשות הכל בכדי להעביר כמה שיותר מסרים שיווקיים רלבנטיים בכמה שפחות מילים.
כתיבה שיווקית היא לא עניין של מה בכך. על מנת לייצר תכנים איכותיים שהופכים גולשים באתר אינטרנט לפניות, ופניות רלבנטיות שהופכות ללקוחות, כדאי להשקיע ביצירת כתיבה שיווקית ברמה גבוהה. אל תתפשרו על פחות מכך, ומומלץ לעשות את זה ביחד עם קופירייטרים המתמחים בתחום.